Lejlighedsnøgler

Låsen til døren ind i selve lejligheden er ejers ansvar. Hver ejer bestemmer selv type af lås og sørger for at få kopieret/fremstillet det antal nøgler, der er brug for.

Det er muligt at have samme nøgle til opgang og lejlighed, ved at få skiftet låsen i døren til lejligheden. Hvis det er har interesse, så kontakt Amager Låseservice for tilbud og detaljer.

Loftnøgler

Loftadgang foregår med en Ruko 5-stift (runde) nøgler. Hver lejlighed har i sin tid fået udleveret 2 nøgler. Hvis de bliver væk, så spørg din nabo om du må låne én til at få kopieret hos en låsesmed.

Postkassenøgler

Postkassenøglen er en Ruko 5-stift (rund). Da de nuværende postkasser blev monteret, fik hver lejlighed udleveret to nøgler. Hvis disse er væk, er det ejers ansvar at få skiftet lås/cylinder.

Opgangsnøgler

Nøgler til opgangsdøre og "bagdøre" (fra gården) er et Rukosystem, der blev installeret i 2016.

Nøglesystemet giver den bedste kombination af sikkerhed og brugbarhed i form af et moderne klassiske, men ekstrasikre nøgler.

For at have så høj sikkerhed som muligt, kan nøglerne ikke kopieres ved en hvilken som helst låsesmed. Nøgler skal bestilles igennem bestyrelsen. Dette er selvfølgelig en smule mere besværligt, men sikrer et langt højere sikkerhedsniveau.

Opgangsnøgler kan bestilles i formularen herunder 👇

AFLEVERING AF NØGLE TIL BESTYRELSEN

Nogle gange er der være brug for at aflevere nøgler til bestyrelsen eller viceværten.

Dette gøres igennem brevsprækken i kældervindet til venstre for FH5.

Nøglen skal have en nøglering med markering af adresse, så vi kan skelne den fra andre og sørge for den kommer retur til rette ejermand.

Det dur altså ikke, at aflevere en nøgle uden nøglering eller i en kuvert og med et stykke tape, der kan falde af.

Tænk på, at vi nogle gange har over 100 nøgler, der skal holdes styr på. Så køb en nøglering for 5,- og skriv lejlighed på 👌

NØGLEBOKSE

Det er på ingen måde tilladt at opsætte nøglebokse på forenings bygninger. Hverken mur, dørkarme eller andre steder.

Opsættes nøgleboks, pilles den ned, mur/karm udbedres og omkostninger opkræves hos den, der har opsat nøgleboksen.

Er der behov for at udlevere nøgle ifm. fx udlån af lejlighed eller adgang for håndværkere, så spørg din nabo.


Bestilling af nøgler

Ejere (og kun ejere) kan bestille ekstranøgler til gade-/opgangsdøren, ved at udfylde formularen herunder.

Vi bestiller den 2. i hver måned.

Leveringstiden er cirka 2 uger. Nøglen afleveres i postkassen tilhørende den lejlighed, hvor nøglen er bestilt (vi kan ikke sende eller levere til anden adresse).

Prisen er 260,- pr. nøgle, hvilket afregnes til ejeren sammen med fællesudgifterne.

Når du bestiller en ny nøgle, skal du angive nøglens identifikationsnummer. Det består af “NL” og 1-3 cifre som vist på billedet her (markeret med lilla pil).