Ekstraordinær generalforsamling om nyt tag på tirsdag 24. oktober

På tirsdag den 24. oktober klokken 19.00 afholder foreningen ekstraordinær generalforsamling på Loftet på Øresundsvej 4, hvor vi skal beslutte, om arbejdet med at udskifte taget skal igangsættes.

Grundlaget for beslutningen er det materiale, som Taggruppen har udarbejdet: frankrigshuse.dk/tagprojekt

Bestyrelsen mener taggruppen har lavet et grundigt og solidt stykke arbejde, og at det udarbejdede materiale er meget fyldestgørende. På den baggrund støtter bestyrelsen oplægget fra taggruppen.

På tidligere generalforsamlinger har foreningen diskuteret alternative løsninger til en 1:1-udskiftning af taget, herunder salg af loftet til ejerne af 4. sals-lejlighederne eller udstykning til 5.sals-lejligheder. Der har på alle generalforsamlinger hvor disse alternativer er blevet diskuteret, været flertal for en 1:1-udskiftning, som derfor er den løsning, der foreslås, eftersom alternativer er blevet afsøgt.

Rent formelt kræver beslutningen såkaldt kvalificeret flertal, jf. vedtægternes §11. Det betyder, at mindst 2/3 af foreningens medlemmer skal afgive deres stemme, og at mindst 2/3 af disse skal stemme for.

Det er derfor vigtigt at du stemmer den 24. oktober.

I det tilfælde at der ikke er 2/3 af ejerne repræsenteret ved deltagelse eller via fuldmagt 24. oktober, skal der formelt set afholdes endnu en ekstraordinær generalforsamling for at få en endelig beslutning på plads. Det er derfor vi allerede nu har inviteret til denne den 1. november.

Vi håber selvfølgelig på solid deltagelse (mindst 2/3 af ejerne) på tirsdag, så vi kan spare både tid og omkostninger til den ekstra ekstraordinære generalforsamling 1. november.

Er du forhindret i at møde op, opfordrer vi til at du udfylder en fuldmagt. Du kan sende en bunden fuldmagt til bestyrelsen eller giv din nabo fuldmagt til at stemme på dine vegne. Du finder begge fuldmagtsdokumenter i materialet der blev udsendt sammen med indkaldelsen, eller du kan hente dem under “dokumenter” her: frankrigshuse.dk/tagprojekt

Bestyrelsen og taggruppen er klar over at udskiftning af taget er en stor omkostning for hver ejer. Der er bare ikke noget alternativ til et nyt tag, som vi også har gjort en indsats for at kommunikere over de sidste mange års generalforsamlinger.

Giver projektet anledning til spørgsmål, er der svar på langt det meste på: frankrigshuse.dk/tagprojekt

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at skrive til bestyrelsen eller spørge på tirsdag.

Vi ses på tirsdag den 24. oktober.