NYT FRA BESTYRELSEN - JULI 2021

GENERALFORSAMLING 2021 GENNEMFØRT

Vi fik afholdt årets generalforsamling planmæssigt 22. juni. Forslaget om hold af hund blev nedstemt og bestyrelsen fik udskiftning på to pladser i form af Iben og Kasper, som afløser Maria og Søren. Benedicte, der trådte ind for Kasper 1. juni 2021, blev også genvalgt til bestyrelsen.

Referatet kan snarest findes på: frankrigshuse.dk/generalforsamlingsreferater

KVARTALSPROJEKT - HAR DU EN GOD IDÈ?

Vi afsætter et mindre beløb i budgettet hvert kvartal, til små projekter, der gør det bedre, sjovere, rarere og nemmere at være ejer i foreningen. Har du en god idé, så send den til bestyrelsen via: frankrigshuse.dk/kvartalsprojekt

ACONTO VANDAFREGNING

Nu hvor næsten alle har fået installeret individuelle vandmålere, skal vi have indført ny afregning baseret på faktisk forbrug. Det kommer til at foregå sådan, at der trækkes et acontobeløb baseret på fordelingstal (120-230,-/måned/lejlighed) frem til 1. august 2022, hvor vandforbruget opgøres første gang. 

Den første opkrævning sker 1. august 2021 og indeholder acontobeløb for perioden 1. april 2021 til og med 31 august 2021.

VIL DU GIVE EN HÅND I TAGGRUPPEN?

Taggruppens oplæg, diskussionen på generalforsamlingen og efterfølgende afstemning betyder, at der arbejdes videre med en løsning, hvor taget udskiftes 1:1.

Der er brug for kræfter til dette arbejde, så er det noget, du kunne tænke dig at være med til, så skriv til bestyrelsen og vi formidler kontakt til gruppen.

GOD SOMMER

Bestyrelsen bruger sommeren på at holde noget tiltrængt ferie ovenpå et travlt år. Samtidig skal vi have kørt den nye bestyrelse i stilling. Så skriv hvis det er akut, men kan det vente til august eller september, så vil det være fint. 

SORTERING: MAD- OG DRIKKEVAREKARTONER

Nu kan du sortere endnu mere! Københavns Kommune har indført at drikkevarekartoner som fx mælk- og juicekartoner, skal sorteres som plast fremover. Altså i containeren med lysegråt låg.