NYT FRA BESTYRELSEN - JULI 2021

GENERALFORSAMLING 2021 GENNEMFØRT

Vi fik afholdt årets generalforsamling planmæssigt 22. juni. Forslaget om hold af hund blev nedstemt og bestyrelsen fik udskiftning på to pladser i form af Iben og Kasper, som afløser Maria og Søren. Benedicte, der trådte ind for Kasper 1. juni 2021, blev også genvalgt til bestyrelsen.

Referatet kan snarest findes på: frankrigshuse.dk/generalforsamlingsreferater

KVARTALSPROJEKT - HAR DU EN GOD IDÈ?

Vi afsætter et mindre beløb i budgettet hvert kvartal, til små projekter, der gør det bedre, sjovere, rarere og nemmere at være ejer i foreningen. Har du en god idé, så send den til bestyrelsen via: frankrigshuse.dk/kvartalsprojekt

ACONTO VANDAFREGNING

Nu hvor næsten alle har fået installeret individuelle vandmålere, skal vi have indført ny afregning baseret på faktisk forbrug. Det kommer til at foregå sådan, at der trækkes et acontobeløb baseret på fordelingstal (120-230,-/måned/lejlighed) frem til 1. august 2022, hvor vandforbruget opgøres første gang. 

Den første opkrævning sker 1. august 2021 og indeholder acontobeløb for perioden 1. april 2021 til og med 31 august 2021.

VIL DU GIVE EN HÅND I TAGGRUPPEN?

Taggruppens oplæg, diskussionen på generalforsamlingen og efterfølgende afstemning betyder, at der arbejdes videre med en løsning, hvor taget udskiftes 1:1.

Der er brug for kræfter til dette arbejde, så er det noget, du kunne tænke dig at være med til, så skriv til bestyrelsen og vi formidler kontakt til gruppen.

GOD SOMMER

Bestyrelsen bruger sommeren på at holde noget tiltrængt ferie ovenpå et travlt år. Samtidig skal vi have kørt den nye bestyrelse i stilling. Så skriv hvis det er akut, men kan det vente til august eller september, så vil det være fint. 

SORTERING: MAD- OG DRIKKEVAREKARTONER

Nu kan du sortere endnu mere! Københavns Kommune har indført at drikkevarekartoner som fx mælk- og juicekartoner, skal sorteres som plast fremover. Altså i containeren med lysegråt låg.



Klip af hække på fredag 25. juni - hjælp ved at flytte din cykel

Hækkene mod gaden ved Blok 1 bliver klippet på fredag 25. juni mellem 8.00 og 16.00.

Vi opfordrer til at cykler parkeret på fortovet foran hækkene flyttes til gårdene, over på den anden side af gaden eller til den lille plads ved svømmehallen, så gartneren kan komme til, og du ved, hvor din cykel er.

Husk i øvrigt, at det ifølge vedtagne husorden ikke er tilladt at parkere cykler ved indgangene langs hækken - mind gerne gæster om dette.

-

For haveejere: Hækkene klippes fra ydersiden til en højde på 180 cm. Som altid er det haveejeres ansvar at få klippet hækkene mellem haverne (altså ind til nabohaven).

Polishbehandling af opgangene fra 24. juni

Vi skal have overfladebehandlet trapperne i alle opgange igen over den kommende uge. Arbejdet starter den 24. juni efter nedenstående tidsplan.

Behandlingen forlænger levetiden af trappebelægningen, hvilket sparer vedligeholdelse og omkostninger til udskiftning.

I timerne efter behandlingen, er det optimalt, at behandlingen får “ro”. Så er det muligt at vente med at færdes på trappen i din opgang den pågældende dag, vil det være absolut bedst.

Ellers beder vi dig træde forsigtigt - også for din egen skyld, da belægningen kan være glat i timerne efter.

Husk også at tage din dørmåtte ind den pågældende dag ellers bliver denne fjernet.

TIDSPLAN

TORSDAG 24. JUNI FRA 8.00: FH 8-22

FREDAG 25. JUNI FRA 8.00: FH 2-6, FG 19-23 og FG 29-31

MANDAG 28 . JUNI FRA 8.00: FG 25 + 27 og FH 1-9