Ombytning af nøgler

Vi har nu endelig fået skiftet låsecylindrene i alle opgangsdøre og forventer bedre stabilitet fremover. Udskiftningen er betalt af Ruko.

De nye cylindre er lavet med en hårdere type metal, hvilket betyder, at de nuværende nøgler hurtigere slides.

Derfor har Ruko tilbudt at ombytte de nuværende nøgler gratis.

Vi bytter nøgler i den store gård på følgende tidspunkter:

Onsdag 18. august kl. 19.00-20.00

Søndag 29. august 14.00-15.00

Det antal nøgler, du kommer med, får du ombyttet til nye. Vi registrerer ombytningen og forventer at hver ombytning tager et minut eller to.

Er der stadig nøgler, der ikke er ombyttet efter 29. august, finder vi en dato i slutningen af september som en sidste mulighed.

Får du ikke byttet dine nøgler på de angivne datoer, vil ombytning efterfølgende blive afregnet som nye nøgler efter gældende pris.

Husk, at det er MANGE nøgler, vi skal bytte rundt, så vi kan ikke tilbyde individuelle aftaler. Derfor de specifikke tidspunkter ovenfor.

NYT FRA BESTYRELSEN - AUGUST 2021

SOMMERTID ER UDETID

Når vejret bliver bedre og varmere, er vi mange der søger udenfor på altaner og i gårdene, nu vi er heldige med begge dele i ejerforeningen. 

Desværre har vi fået klager fra den anden forening, som vi deler den store gård med.
Husk at være opmærksomme på larm, og at larm både kan komme fra børn tidligt om morgenen og fra fester om aftenen.

Oplever du gener i form af larm fra gården, så opfordrer vi altid til at tage direkte kontakt til dem, der er årsag til larmen i første omgang.

VANDOPKRÆVNING

Alle ejere har nu modtaget første acontoopkrævning for vandforbrug. Du kan se på den månedlige opkrævningen fra ejerforeningen, hvad du specifikt betaler. Første gang der laves aflæsning af forbrug af vand bliver august 2022. Herefter vil acontobeløb blive justeret til, så det fremadrettet rammer så rigtigt som muligt. 

GÅ DE EKSTRA SKRIDT

Det sker desværre for ofte, at containere ved affaldsskurene bliver overfyldt, fordi dem med ledig plads ikke bliver brugt. Det kan sagtens være tilfældet at containeren ved siden af den fyldte har plads, eller der kan være plads i det næste affaldsskur. Når vores containere bliver overfyldt, pålægges foreningen en ekstra container af Københavns Kommune - og det skal vi selv betale for.

Gå derfor de ekstra skridt, hvis du skal af med skrald, og den nærmeste container er fyldt. Der er sikkert en anden container, som har plads.

HUSK AT LUKKE VINDUER

Vores lejligheder holder på varmen, og mange er gode til at lufte ud med åbne vinduer og altandøre. Der er dog risiko for, at varme perioder afsluttes med gode mængder nedbør, og det regner nemt ind. Husk at være opmærksom på åbne vinduer og altandøre, hvis du tager hjemmefra på en dag med f.eks. skybrudsvarsler.

FOKUS PÅ SORTERING: MALING

Alle typer af maling, lak og lignende kemi skal afleveres i skabet med farligt affald eller på nærmeste genbrugsstation til særlig håndtering.

NYT FRA BESTYRELSEN - JULI 2021

GENERALFORSAMLING 2021 GENNEMFØRT

Vi fik afholdt årets generalforsamling planmæssigt 22. juni. Forslaget om hold af hund blev nedstemt og bestyrelsen fik udskiftning på to pladser i form af Iben og Kasper, som afløser Maria og Søren. Benedicte, der trådte ind for Kasper 1. juni 2021, blev også genvalgt til bestyrelsen.

Referatet kan snarest findes på: frankrigshuse.dk/generalforsamlingsreferater

KVARTALSPROJEKT - HAR DU EN GOD IDÈ?

Vi afsætter et mindre beløb i budgettet hvert kvartal, til små projekter, der gør det bedre, sjovere, rarere og nemmere at være ejer i foreningen. Har du en god idé, så send den til bestyrelsen via: frankrigshuse.dk/kvartalsprojekt

ACONTO VANDAFREGNING

Nu hvor næsten alle har fået installeret individuelle vandmålere, skal vi have indført ny afregning baseret på faktisk forbrug. Det kommer til at foregå sådan, at der trækkes et acontobeløb baseret på fordelingstal (120-230,-/måned/lejlighed) frem til 1. august 2022, hvor vandforbruget opgøres første gang. 

Den første opkrævning sker 1. august 2021 og indeholder acontobeløb for perioden 1. april 2021 til og med 31 august 2021.

VIL DU GIVE EN HÅND I TAGGRUPPEN?

Taggruppens oplæg, diskussionen på generalforsamlingen og efterfølgende afstemning betyder, at der arbejdes videre med en løsning, hvor taget udskiftes 1:1.

Der er brug for kræfter til dette arbejde, så er det noget, du kunne tænke dig at være med til, så skriv til bestyrelsen og vi formidler kontakt til gruppen.

GOD SOMMER

Bestyrelsen bruger sommeren på at holde noget tiltrængt ferie ovenpå et travlt år. Samtidig skal vi have kørt den nye bestyrelse i stilling. Så skriv hvis det er akut, men kan det vente til august eller september, så vil det være fint. 

SORTERING: MAD- OG DRIKKEVAREKARTONER

Nu kan du sortere endnu mere! Københavns Kommune har indført at drikkevarekartoner som fx mælk- og juicekartoner, skal sorteres som plast fremover. Altså i containeren med lysegråt låg.



Klip af hække på fredag 25. juni - hjælp ved at flytte din cykel

Hækkene mod gaden ved Blok 1 bliver klippet på fredag 25. juni mellem 8.00 og 16.00.

Vi opfordrer til at cykler parkeret på fortovet foran hækkene flyttes til gårdene, over på den anden side af gaden eller til den lille plads ved svømmehallen, så gartneren kan komme til, og du ved, hvor din cykel er.

Husk i øvrigt, at det ifølge vedtagne husorden ikke er tilladt at parkere cykler ved indgangene langs hækken - mind gerne gæster om dette.

-

For haveejere: Hækkene klippes fra ydersiden til en højde på 180 cm. Som altid er det haveejeres ansvar at få klippet hækkene mellem haverne (altså ind til nabohaven).