Som orienteret i NFB for marts, er det blevet tid til at få renset varmtvandsbeholdere i begge bygninger.
Rensningen vil blive udført onsdag d. 11. marts i tidsrummet 07.30-14.00 i både Blok 1 og 2. Der vil naturligvis være lukket for det varme vand i dette tidsrum.
Som altid anbefaler vi at åbne langsomt for vandet efterfølgende for at undgå smuds i filtrene på blandingsbatterier/vandhaner.
NYT FRA BESTYRELSEN - MARTS 2020
LUKKET FOR DET VARME VAND
Vi skal have renset varmtvandsbeholdere. Det foregår onsdag d. 11. marts i tidsrummet 07.30-14.00 i både Blok 1 og 2. Der vil naturligvis være lukket for det varme vand i det tidsrum, hvor rensningen foregår. Åbn langsomt op efterfølgende.
TAGRENDER ER FIKSET
Tagrender og nedløbsrør er blevet renset og fastgjort i februar. Bemærkes en utæthed eller defekt, så skriv det til bestyrelsen, så vi kan holde et overblik.
GENERALFORSAMLING 2020
Der er 1 ledig plads som suppleant i ejerforeningens bestyrelse. Som suppleant deltager du som udgangspunkt ikke i bestyrelsesmøderne, men ønsker du en mere aktiv rolle, er det bestemt muligt. Udtræder et bestyrelsesmedlem, er det en suppleant, der træder til. Suppleanterne vælges på generalforsamlingen, og er det dig der stiller op, glæder vi os til at hilse dig velkommen.
Generalforsamlingen afholdes den 31. marts 2020 kl. 18.00.
CYKELOPRYDNING
Vi bruger mange resurser på at holde udearealer og kælderområder pæne og fremkommelige. Derfor sætter vi nu tape på alle cykler og fjerner de cykler, der stadig har tape på styret efter d. 12. april. Så fjern tapen, fra din cykel senest 12. april.
LEDIGE KÆLDERRUM
Vi har fået 2 ledige kælderrum tilgængelig. Det ene er #726 i Frankrigsgade 23-25, og det andet i Frankrigshusene 6-8. Begge rum har mulighed for tilslutning af vaskemaskine. Kontakt bestyrelsen, hvis du er interesseret.
OMKOSTNINGER TIL ALTANPROJEKT OPGJORT
Det seneste halve år har vi brugt penge på at få lukket diverse aftaler vedrørende altanprojektet. Som det ser ud nu, så lander vi på omkring 300.000 kr for sagsbehandling ved kommunen, diverse undersøgelser, rådgivning og projektering af projektet.
Vi mener at aftalen med Windoor er afsluttet, men de har tidligere varslet et ekstra krav. Vi har dog ikke modtaget dette, skulle det komme, så orienterer vi selvfølgelig om det og hvordan vi forholder os.
NYT FRA BESTYRELSEN - FEBRUAR 2020
GENERALFORSAMLING 2020
Årets generalforsamling finder sted tirsdag d. 31 marts 2020 på Krunch, Øresundsvej 14. Den officielle indkaldelse vil blive sendt til alle ejere, men sæt allerede nu kryds i kalenderen. Vi glæder os til at se dig!
UDSKIFTNINGER AF STIGSTRENGE 2020
I år udskiftes der stigstrenge i følgende opgange:
Frankrigshusene 3 TH + TV, badeværelse og køkken
Frankrigshusene 9 TV, badeværelse og køkken
Mere info følger til ejerne minimum 6 uger før arbejdet starter op. Vi overvejer pt. at medtage flere opgange i 2020, men dette afhænger af budgettet for 2020.
SKRALDESTATIONER I BLOK 1
I foråret 2019 lavede vi ændringer i gården ved Blok 1. Det har taget lidt tid at få lavet det helt færdigt, grundet lidt uforudsete ting under asfalten, men den sidste asfalt er nu lagt. Indenfor den nærmeste tid kommer de sidste skilte op ved hver beholder. Omrokeringen har desuden betydet, at vi har kunnet fjerne endnu en beholder til restaffald, hvilket betyder en besparelse på omkring 10.000 kr./år fremover.
GENNEMGANG AF LEJLIGHEDER
Vi oplever gang på gang at defekte afløb eller revner i badeværelsesgulv giver anledning til vandskader. I et forsøg på at komme dette til livs, har vi derfor besluttet, at alle badeværelser inspiceres i løbet af 2020. Vi har hyret en byggerådgiver til dette, og han skal naturligvis have adgang til lejligheden. Arbejdet er godt i gang og ejer vil blive varslet inden der skal gives adgang.
NY VICEVÆRT
Anders, der igennem de sidste par år har været vores vicevært, er stoppet ved. Vi har derfor fået tilknyttet en ny der hedder Thomas. Tag godt imod ham.
POSTKASSER
Husk at du nemt kan bestille et nyt navneskilt til din postkasse. Leveringstid et par uger og bestilling her: frankrigshuse.dk/postkasser
NYT FRA BESTYRELSEN - JANUAR 2020
BRANDALARMER I OPGANG
Vi har netop udskiftet alle batterierne i foreningens brandalarmer. Det gør vi fast én gang årligt. Har du en brandalarm i lejlighed opfordrer vi til at teste den. Har du endnu ikke én, anbefaler vi meget at du investerer i én for alles sikkerhed.
NYT GEBYR PÅ SKIFT AF TV-PAKKE
Per 1. januar har Øens Ejendomsadministration indført et gebyr på 500,- for at skifte TV-pakke. Dertil kommer gebyr fra YouSee.
Det er frivilligt om du vil have TV fra YouSee. Opsigelse eller ændring sker ved henvendelse til Øens Ejendomsadministration: frankrigshuse.dk/tv-signal
JULETRÆER
Julen er godt overstået og det er dermed også blevet tid til, at juletræerne kan fjernes. De udtjente juletræer kan stilles ved sandkassen i den store gård frem til 24. januar hvorefter vi sørger for at bortskaffe dem. Efter 24. januar er du selv ansvarlig for at afskaffe juletræ, da det ikke betragtes som storskrald eller almindeligt affald.
MÅLTIDSKASSER
Vi oplever fra tid til anden at der bliver efterladt effekter i opgangene. Ofte sko og på det seneste også måltidskasser. Reglerne er klare: Der må ikke efterlades effekter i opgangen. Måltidskasser kan naturligvis stå klar i opgangen på leveringsdagen, men er det permanent ophold, vil de blive betragtet som efterladt affald og fjernet efter gældende regler: frankrigshuse.dk/gebyrer
LOFTRUM
Tjek dit loftrum for vand en dag det regner, tjek efter om det lækker eller drypper. Vi får taget gennemgået i januar, så det vil være fint med meldinger på steder hvor der skal ske udbedring. Send din melding til bestyrelsen, herefter aftales adgang til loftrum: bestyrelsen@frankrigshuse.dk
NY FORSIKRING
Efter længere tids forhandlinger er det lykkedes os at få dækning af vores vandrør igen. På de ældste rør er der en reduktion på 50 % i forhold til dækningen, men i det store hele står vi meget bedre stillet nu. I 2020 fortsætter vi med udskiftning af vandrør, så vi får reduceret antallet af gamle vandrør.
To dage endnu til at give din mening og dine input
På fredag lukker vi for indsamling af input i form af vores årlige spørgeskema.
Vi har i skrivende stund kun knap 40 besvarelser, hvilket er en halvering fra sidste år. Vi er naturligvis rigtig glade for, dem der har engageret sig og klikket og skrevet, så vi håber, at vi kan nå noget højere op, så vi får en god bredde i besvarelserne.
Det tager tre minutter, det er helt anonymt, og du kan besvare fra både mobilen og via computer.
Sving forbi: frankrigshuse.dk/spoergeskema og tryk på den store grønne knap.
Det er også på samme side, du kan læse opfølgning med indsatser og kommentarer fra sidste års spørgeskema.
Fristen er på fredag til midnat. Men du må gerne gøre det med det samme :-)