NYT FRA BESTYRELSEN - MAJ 2020

GENERALFORSAMLING 2020 UDSKYDES TIL AUGUST

Da der stadig er en del restriktioner omkring forsamlinger grundet Coronavirus, har vi valgt atter at udskyde generalforsamlingen. Vi tager konsekvensen af de usikre måneder og sommerens komme og finder derfor en dato i august. Vi opdaterer på situationen og har forhåbentlig en dato klar i juni-udgaven af Nyt Fra Bestyrelsen.

UDSKIFTNING AF VANDRØR I B2

Som tidligere udmeldt, skifter vi de sidste stigstrenge i Blok 2 i år, så alle lodrette vandrør er skiftet i hele foreningen. Derudover skifter vi hovedvandrør i kældrene i år, ligesom de blev skiftet i B1 i 2019.

Vi er lige nu ved at indhente tilbud og håber, at hovedrørene bliver skiftet inden sommerferien og stigstrenge i opgangene lige efter sommerferien. Vi varsler så snart detaljerne er på plads.

POLERING AF TRAPPER

I første uge af maj får vi poleret trapper i samtlige opgange. Det er vigtigt at der ikke færdes på trapperne i det varslede tidspunkt. For nærmere tidspunkter se opslaget i de enkelte opgange eller på frankrigshuse.dk

KVARTALSPROJEKT: BORDPLADS I TØRRERUM

Jannie fra FG23 har foreslået, at der bliver opsat borde i foreningens kældertørrerum, således det er lettere at håndtere vasketøjet. I samarbejde med Jannie har vi fundet en løsning og opsætter et testbord, hvorefter vi udbreder dem hvis det fungerer.

FOKUS PÅ SORTERING: PIZZABAKKER

Vi vil fremover komme med tips til hvordan vi skal sortere vores affald i de mange containere/fraktioner. Initiativet er lavet for at komme problemer med fejlsortering til livs - hvilket på sigt kan nedbringe foreningens omkostninger til renovation.

Denne måned er det pizzabakker. Pizzabakker skal sorteres som restaffald - ikke som pap, som vi ofte ser. Det skyldes at en pizzabakke ikke er “ren” pap, men ofte har ostesnask, tomatsovs og andet organisk materiale, der kan mugne osv.

Bare én pizzabakke i papcontaineren betyder, at hele containeren bliver kasseret. 

Vi opsætter et midlertidigt skilt ved containerne og håber på opbakning til at få styr på den sidste del af sorteringen i foreningen.

Polering af trapper, maj 2020

Vi har skiftet leverandør af trappevask og en del af den nye aftale er, at vores trappeopgange løbende skal have overfladebehandling. Det gør trapperne væsentlig lettere at renholde og forlænger levetiden af linoleumet, hvilket betyder at vi kan vente længere med at skulle investere i nyt.

Sidst trapperne blev poleret var i 2018, så de skal de have to lag nu, hvilket betyder længere tid, hvor trapperne ikke må benyttes efter behandling, for at overfladen kan få ro til at hærde. Fremadrettet er det kun én time efter behandling.

Så på dagen for behandling i din opgang, må trapperne under ingen omstændigheder betrædes (heller ikke “bare lige hurtigt”) mellem kl. 8.00 og 15.00. Det er afgørende, at dette respekteres.

TIDSPLAN FOR BEHANDLING (alle dage fra 8-15) ER:

  • 4. maj, FG 19, 21, 23, 25, 27 og FH 1

  • 5. maj, FH 3, 5,7,9, FG 29 og 31

  • 6. maj, FH 2, 4, 6, 8, 10, 12

  • 7. maj, FH 14, 16, 18, 20 og 22

Dørmåtten skal være taget ind/fjernet inden kl 8.00 - ellers bliver den fjernet.

HJÆLP MED AT FÅ DET TIL AT LYKKES

Vi har tidligere fået et ikke-optimalt resultat, fordi nogen gik i opgangen. Så vi tager den lige igen, for at være helt sikre:

Den dag der udføres behandling i din opgang, må trapperne UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER BENYTTES I TIDSRUMMET 8.00 TIL 15.00.

Vi er klar over at dette kræver lidt ekstra planlægning, men håber på forståelse og velvillighed.

Det smarte er selvfølgelig at være ude af lejligheden inden 8.00 eller blive indendøre indtil efter kl. 15.00.

Giver ovenstående anledning til spørgsmål, så skriv til bestyrelsen.

NYT FRA BESTYRELSEN - APRIL 2020

NY DATO FOR GENERALFORSAMLING

Vi følger sundhedsmyndighedernes anvisninger omkring forsamlinger. Af den grund, aflyste vi den planlagte generalforsamling. Vi håber at der kommer nye anvisninger efter påske. Såfremt det sker, afholder vi generalforsamling 13. maj 2020. Mere information følger, når vi kommer nærmere datoen.

BEHOLDERE TIL HAVEAFFALD ER FREMME IGEN

Over vinteren har vi haft afmeldt containerne til haveaffald. De er nu igen fremme og klar til brug. Husk at jord skal fjernes inden haveaffald/planter puttes i containerne. Beholderne finder du ved siden af storskraldsrummet.

CYKELOPRYDNING - BLÅ TAPE

Vi har igangsat cykeloprydning. Der er sat blå tape på alle cykler (på styret), for at finde ud af, hvad der er aktive og inaktive cykler.

Husk derfor at fjerne den blå tape fra din cykel senest 12. april.

NY TRAPPEVASK OG GARTNER

Vi har været igennem vores nuværende ordning, hvilket - i samarbejde med vores naboforening - har givet anledning til en række forbedringer.

Kort fortalt bliver der nu tilknyttet en gartner til at holde de grønne dele af gårdene. Vi får også ny leverandør på trappevask, det medfører, at vi løbende får foretaget trappepolering. Mere om dette, når skiftet er effektueret.

Vi glæder os meget til endnu flottere gårde og opgange i fremtiden.

MØNTVASKERIET LUKKER

Som nogen måske har set, er møntvaskeriet i Frankrigsgade blevet overtaget af Københavns Kommune. Mange står derfor uden en oplagt mulighed for at vaske og pt. er det uvist hvad der skal ske med lokalet.

Vi opfordrer alle der lejer et kælderrum, til at samle sig i grupper for at dele rummene. Der findes allerede vaskegrupper i foreningen, som har gode erfaringer med dette.

Bestyrelsen tilbyder at udforme en oversigt over hvor der er vaskeordninger og hvem, der kan kontaktes for de enkelte ordninger. Skriv til bestyrelsen og vi vil samle informationen på hjemmesiden, såfremt der er interesse.

Generalforsamling 2020 udskydes

Grundet omstændighederne med Coronavirus og myndighedernes anbefalinger, aflyser vi generalforsamling 31. marts 2020 og arbejder på at finde en ny dato senere på året.

Indsendte forslag bringes naturligvis videre til den nye dato, når vi har den.

Mere information følger, når vi har en dato klar.

Fuld fart frem med udskiftning af de sidste vandrør

Vi har besluttet at prioritere de sidste opgange, hvor der endnu ikke er udskiftet lodrette vandrør (stigstrenge), således at vi i år får afsluttet udskiftningen af rør i begge bygninger. Det betyder, at ud over de tidligere varslede opgange - FH3 og FH9tv - vil vi også skifte stigstrenge i:

FH7 - køkken og badeværelse
FH1 - køkken og badeværelse

Vi vil snarest varsle gennemgang. Indtil da kan du læse mere om udskiftningen på frankrigshuse.dk/vandroer 

Derudover prioriterer vi også at få skiftet hovedrørene i kælderen i B2, på samme måde som vi skiftede ud i B1 i 2019, så vi kan få afsluttet udskiftning alle foreningens vandrør i 2020. Mere information følger i NFB, når vi har datoer på plads.

Alle udskiftninger er selvfølgelig betinget af et godkendt budget på den kommende generalforsamling.