Nyt fra bestyrelsen – februar 2017

Cykeloprydning

Vi bruger mange resurser på at holde udearealer og kælderområder pæne og fremkommelige. Derfor sætter vi nu tape på alle cykler og fjerner de cykler, der stadig har tape på styret efter d. 26. februar. Så fjern tapen, fra din cykel.

Generalforsamling d. 22. marts 2017

På sidste NFB skrev vi, at generalforsamlingen er d. 22. februar, men det var en tastefejl. Det er 22. marts kl. 19:00 på Café Krunch. Vi beklager forvirringen.

Varmtvandsbeholderne skal renses

Vores varmtvandsbeholdere skal renses og derfor bliver der lukket for det varme vand nogle dage i uge 7: I bygningen ved den store gård, vil der ikke være varmt vand mandag den 13. februar. Bygningen ved den lille gård skal undvære varmt vand i op til to dage; tirsdag den 14. februar og onsdag den 16. februar.

Reklamer: læs og smid ud – eller afmeld

Husk at reklamer, afleveret i din postkasse, er dine, og du skal selv smide dem helt ud i containeren. Finder vi henkastede reklamer, opkræver vi et gebyr for at rydde op.

Læser du ikke reklamer, så afmeld på: www.postdanmark.dk/da/nej-tak-til-reklamer    

Storskrald er altid ejers ansvar

Vi har gode forhold i vores ejerforening og storskraldsrummet er et af dem. For at bevare dette, kræver det at vi alle hjælper ved kun at putte ting i det, når der er plads.

Er rummet fyldt, så vent til ugen efter – storskrald/affald må og skal ikke stilles alle mulige andre steder.

Billedet her viser en situation, vi skal undgå - tak til André for at dele billedet:  

16113899_10154963959372520_3434562692364189498_n.jpg

Nyt fra bestyrelsen – januar 2017

Først: Godt nytår – vi håber alle er kommet godt ind i 2017.

Velkommen til nyt bestyrelsesmedlem Laura Lønstrup

Vi har i længere tid kun været 4 bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter, hvilket har været fint, men der er en del at se til i en stor forening som vores, så det glæder os at meddele, at Laura træder ind som nyt bestyrelsesmedlem. Laura har været suppleant og ønsker nu at deltage aktivt i bestyrelsesarbejdet - super fedt Laura og velkommen!       

Generalforsamling 2017

Bestyrelsen indkalder til generalforsamling d. 22. februar kl. 19:00 på Café Krunch - så sæt kryds i kalenderen. En officiel invitation følger selvfølgelig.
Der er ledige pladser i bestyrelsen, så hvis du går med en spirende lyst til at være med til at drive vores forening, er du velkommen til at skrive til os på bestyrelsesmailen, hvis du vil høre lidt mere om hvad det indebærer.

Sidste nyt om ALTANPROJEKTET

Vi har indgået kontrakt med VOPA, som skal varetage professionel byggerådgivning på altanprojektet. Du kan læse mere om VOPA på deres hjemmeside www.vopa.dk.
Vi forventer at underskrive den endelige kontakt med Windoor i midten af januar, når der er kommet styr på de sidste uafklarede punkter.

Status på faskine

Vi kan med glæde meddele at HOFOR har accepteret løsningen med frakobling af faskinen, hvilket nu betyder, at den sag er afsluttet. På budgettet i 2016 var der afsat 650.000 kr. til dette og alt tyder på at den endelige løsning er blevet lidt billigere.

Sneen kommer (måske)

Det er svært for Peter at rydde sne, hvis der står cykler parkeret, ved f.eks. indgangene til opgangene. Derfor opfordrer vi til at cykler sættes i de dertil egnede cykelstativer i gårdene eller i cykelkældrene. Du finder den nærmeste cykelkælder på: www.frankrigshuse.dk/parkering-af-cykel

Nyt fra bestyrelsen – december 2016

Altanprojektet er vedtaget!

Afstemning om altanprojektet var på dagsorden til ekstraordinær generalforsamling d. 30. november. 124 ejere var repræsenteret og altanprojektet blev vedtaget med stort flertal. Kæmpe tak til de af jer, der mødte op, samt til jer, der stemte via fuldmagt. Vi vil nu indgå endelig kontrakt med Windoor og ekstern rådgiver, hvorefter vi kan foretage den endelige ansøgning hos Københavns Kommune.

Referat fra ekstraordinære generalforsamling følger snarest, ligesom vi opdaterer med nye informationer så snart vi har dem på: www.frankrigshuse.dk/altanprojekt

Vi bliver alle glade...

...hvis vores fællesarealer er pæne. Peter, vores vicevært, har mange opgaver at tage sig til så vores bygning og fællesarealer ser pæne og imødkommende ud. Så vi skal alle være bedre til at rydde op efter os selv. Smid derfor egne reklamer ud i papircontaineren og brug ikke kælderen eller opgangen som storskraldsrum eller midlertidig opbevaring. Det koster fra den tid og de resurser vi har til at holde ejendommen, og dermed koster det mere for os alle i sidste ende.    

Status på faskine

Vi har netop ansøgt HOFOR om den endelige løsning angående faskinen, der betyder den bliver frakoblet. Som orienteret på generalforsamlingen i foråret, vil dette betyde en tilbagebetaling til HOFOR. Vi har modtaget erstatningen fra forsikringsselskabet og som det er ser ud nu, kan vi begrænse differencen til de 600.000 kr. der allerede er afsat i budgettet. Vi kommer med en opdatering, når ansøgningen er godkendt hos HOFOR og sagen dermed kan lukkes.

Glædelig jul og godt nytår til alle

Bestyrelsen vil benytte lejligheden til at ønske alle en glædelig jul og et godt nytår.
Vi opfordrer alle til at bevare den gode nabostil i denne søde juletid: tal sammen om at hjælpe hinanden og eventuelt se efter hinandens lejligheder, hvis man skal rejse.

Vi i bestyrelsen holder også jul, så ikke-akutte henvendelser op til jul og nytår, bliver måske først besvaret i det nye år.

Udskiftning af ekspansionsbeholder

Vi har på det seneste oplevet lidt udfordringer med varmen i bygningen ved den store gård (FG 19-27 og FH 1-9), hvilket vi nu har fundet ud af skyldes en defekt ekspansionsbeholder.

Beholderen skal derfor udskiftes, hvilket vil medføre udfald på varmen tirsdag den 6. december fra kl 08.00 og resten af dagen.

Vi håber alle berørte lejligheder kan alliere sig med en ekstra sweater på dagen, og har forståelse for, at vi vælger at udskifte hurtigst muligt, så alle kan få stabil varme inden kulden kryber under frysepunktet.