NYT FRA BESTYRELSEN - APRIL 2020

NY DATO FOR GENERALFORSAMLING

Vi følger sundhedsmyndighedernes anvisninger omkring forsamlinger. Af den grund, aflyste vi den planlagte generalforsamling. Vi håber at der kommer nye anvisninger efter påske. Såfremt det sker, afholder vi generalforsamling 13. maj 2020. Mere information følger, når vi kommer nærmere datoen.

BEHOLDERE TIL HAVEAFFALD ER FREMME IGEN

Over vinteren har vi haft afmeldt containerne til haveaffald. De er nu igen fremme og klar til brug. Husk at jord skal fjernes inden haveaffald/planter puttes i containerne. Beholderne finder du ved siden af storskraldsrummet.

CYKELOPRYDNING - BLÅ TAPE

Vi har igangsat cykeloprydning. Der er sat blå tape på alle cykler (på styret), for at finde ud af, hvad der er aktive og inaktive cykler.

Husk derfor at fjerne den blå tape fra din cykel senest 12. april.

NY TRAPPEVASK OG GARTNER

Vi har været igennem vores nuværende ordning, hvilket - i samarbejde med vores naboforening - har givet anledning til en række forbedringer.

Kort fortalt bliver der nu tilknyttet en gartner til at holde de grønne dele af gårdene. Vi får også ny leverandør på trappevask, det medfører, at vi løbende får foretaget trappepolering. Mere om dette, når skiftet er effektueret.

Vi glæder os meget til endnu flottere gårde og opgange i fremtiden.

MØNTVASKERIET LUKKER

Som nogen måske har set, er møntvaskeriet i Frankrigsgade blevet overtaget af Københavns Kommune. Mange står derfor uden en oplagt mulighed for at vaske og pt. er det uvist hvad der skal ske med lokalet.

Vi opfordrer alle der lejer et kælderrum, til at samle sig i grupper for at dele rummene. Der findes allerede vaskegrupper i foreningen, som har gode erfaringer med dette.

Bestyrelsen tilbyder at udforme en oversigt over hvor der er vaskeordninger og hvem, der kan kontaktes for de enkelte ordninger. Skriv til bestyrelsen og vi vil samle informationen på hjemmesiden, såfremt der er interesse.

Generalforsamling 2020 udskydes

Grundet omstændighederne med Coronavirus og myndighedernes anbefalinger, aflyser vi generalforsamling 31. marts 2020 og arbejder på at finde en ny dato senere på året.

Indsendte forslag bringes naturligvis videre til den nye dato, når vi har den.

Mere information følger, når vi har en dato klar.

Fuld fart frem med udskiftning af de sidste vandrør

Vi har besluttet at prioritere de sidste opgange, hvor der endnu ikke er udskiftet lodrette vandrør (stigstrenge), således at vi i år får afsluttet udskiftningen af rør i begge bygninger. Det betyder, at ud over de tidligere varslede opgange - FH3 og FH9tv - vil vi også skifte stigstrenge i:

FH7 - køkken og badeværelse
FH1 - køkken og badeværelse

Vi vil snarest varsle gennemgang. Indtil da kan du læse mere om udskiftningen på frankrigshuse.dk/vandroer 

Derudover prioriterer vi også at få skiftet hovedrørene i kælderen i B2, på samme måde som vi skiftede ud i B1 i 2019, så vi kan få afsluttet udskiftning alle foreningens vandrør i 2020. Mere information følger i NFB, når vi har datoer på plads.

Alle udskiftninger er selvfølgelig betinget af et godkendt budget på den kommende generalforsamling.

Lukket for varmt vand onsdag 11. marts

Som orienteret i NFB for marts, er det blevet tid til at få renset varmtvandsbeholdere i begge bygninger.

Rensningen vil blive udført onsdag d. 11. marts i tidsrummet 07.30-14.00 i både Blok 1 og 2. Der vil naturligvis være lukket for det varme vand i dette tidsrum.

Som altid anbefaler vi at åbne langsomt for vandet efterfølgende for at undgå smuds i filtrene på blandingsbatterier/vandhaner.

NYT FRA BESTYRELSEN - MARTS 2020

LUKKET FOR DET VARME VAND

Vi skal have renset varmtvandsbeholdere. Det foregår onsdag d. 11. marts i tidsrummet 07.30-14.00 i både Blok 1 og 2. Der vil naturligvis være lukket for det varme vand i det tidsrum, hvor rensningen foregår. Åbn langsomt op efterfølgende.

TAGRENDER ER FIKSET

Tagrender og nedløbsrør er blevet renset og fastgjort i februar. Bemærkes en utæthed eller defekt, så skriv det til bestyrelsen, så vi kan holde et overblik.

GENERALFORSAMLING 2020

Der er 1 ledig plads som suppleant i ejerforeningens bestyrelse. Som suppleant deltager du som udgangspunkt ikke i bestyrelsesmøderne, men ønsker du en mere aktiv rolle, er det bestemt muligt. Udtræder et bestyrelsesmedlem, er det en suppleant, der træder til. Suppleanterne vælges på generalforsamlingen, og er det dig der stiller op, glæder vi os til at hilse dig velkommen. 

Generalforsamlingen afholdes den 31. marts 2020 kl. 18.00.

CYKELOPRYDNING

Vi bruger mange resurser på at holde udearealer og kælderområder pæne og fremkommelige. Derfor sætter vi nu tape på alle cykler og fjerner de cykler, der stadig har tape på styret efter d. 12. april. Så fjern tapen, fra din cykel senest 12. april.

LEDIGE KÆLDERRUM

Vi har fået 2 ledige kælderrum tilgængelig. Det ene er #726 i Frankrigsgade 23-25, og det andet i Frankrigshusene 6-8. Begge rum har mulighed for tilslutning af vaskemaskine. Kontakt bestyrelsen, hvis du er interesseret.

OMKOSTNINGER TIL ALTANPROJEKT OPGJORT

Det seneste halve år har vi brugt penge på at få lukket diverse aftaler vedrørende altanprojektet. Som det ser ud nu, så lander vi på omkring 300.000 kr for sagsbehandling ved kommunen, diverse undersøgelser, rådgivning og projektering af projektet.

Vi mener at aftalen med Windoor er afsluttet, men de har tidligere varslet et ekstra krav. Vi har dog ikke modtaget dette, skulle det komme, så orienterer vi selvfølgelig om det og hvordan vi forholder os.