Nyt fra bestyrelsen - Februar 2015

Opkrævning af fællesudgifter

Vi er nu halvanden måned inde i skiftet til vores nye administrator; Øens. Status er, at det går godt og systemerne er ved at være helt på plads.

For nogle af jer, har der været lidt knas med opkrævningen for februar måned. De fleste af jer, har fået overført betalingsaftalen via BetalingsService, hvor der dog for februar har stået Dansk Financias logo på Betalingsoversigten, men adressen og kontoen for modtager har været Øens. Så logoet har været forkert (og det bliver rettet), men pengene er gået det rigtige sted hen.

Vi minder om, at det er hver enkelt ejers ansvar, at få betalt for fællesudgifter til tiden. At BetalingsService plejer at køre, er ikke en gyldig undskyldning for, at pengene ikke når frem i tide. Øens er selvfølgelig fulde af forståelse for eventuelle udfordringer her i overgangsfasen, men tjek lige op på betalingerne, så det hele er som det skal være.

Samarbejdet med Leo ophører

Vi har stoppet samarbejdet med Leo som vicevært, som en del af en større overhaling af, hvilke opgaver, der er i foreningen, og hvor mange vi selv skal løse, og hvad vi med fordel kan købe os til hos eksterne leverandører. Vi arbejder på forskellige løsninger, og melder selvfølgelig ud så snart vi har noget på plads.

Indtil da beder vi om, at alle henvendelser går til bestyrelsen uanset type og beskaffenhed. Vi svarer og tager affære absolut hurtigst muligt. Telefonnummer til viceværten er også stadig aktiv og vil blive besvaret af bestyrelsen.

Vi udskifter dørtelefonskiltene

Dørtelefonerne trænger til en overhaling og ser nogle steder noget medtagede ud. Vi ser meget pragmatisk på denne opgave, og vil helst udskyde udskiftning eller andre større investeringer til det er nødvendigt. I første omgang, har vi derfor besluttet at ændre skiltene på dørtelefonerne til at vise sal og side i stedet for navn.

Det giver større tryghed for dem, der bor alene og sparer en del ressourcer i foreningen til udskiftning (vi udskifter selvfølgelig stadig på postkasserne).

Den største fordel bliver dog et mere ensartet udseende. Udskiftning sker løbende henover foråret. Det betyder også, at vi lige vil minde om, at det ikke er tilladt at klæbe nogle former for klistermærker/skilte på dørtelefonerne.

Generalforsamling d. 26. marts

Vi har sat datoen for den kommende generalforsamling til torsdag den 26. marts. Det bliver kl. 18.30 og på Krunch. Den officielle invitation inklusiv henvisning til relevante dokumenter vil de enkelte ejere modtage senere.

Tænk allerede nu over, om du har punkter til dagsordenen eller vil stille op til bestyrelsen. Hvis enten det ene eller det andet, så skriv gerne til os allerede nu.

Vi glæder os meget til at se jer til generalforsamlingen og ønsker en god februar til alle.

Mange hilsner fra bestyrelsen

Kom nemt af med dit juletræ

Igen i år tilbyde Københavns Kommune at afhente juletræer, der efterfølgende vil blive lavet til kompost.

Træerne skal være uden pynt og sættes ved sandkassen i den store gård inden 16. januar 2015.

Vi opfordrer alle med juletræer til at benytte denne mulighed, da afskaffelse af juletræ ellers er på eget ansvar.

Det er ikke ok, at sætte juletræer i kældrene eller ved siden af skraldespandene.

Nyt fra bestyrelsen - December 2014

Administratorskift

Ved sidste generalforsamling fik bestyrelsen bemyndigelse til at skifte administrator i løbet af året. Vi har valgt at gå videre med dette, hvilket har resulteret i, at der er indhentet fire tilbud på ydelsen. Dette har været en længere process, men vi har nu fundet frem til et firma, der kan levere samme ydelse som vi får nu, blot til en lavere pris.

Valget er endt med Øens Ejendomsadministration, der er til huse her på Amager. Foreningens nye kontaktperson er Ole Nielsen. Skiftet sker pr. 1. januar 2015, fra denne dato er det dermed ikke længere Dansk Financia der skal kontaktes. Ved henvendelser kan Ole kontaktes på tlf. nr. 32 46 46 48 eller pr mail on(a)oadv.dk.

Affald hører til i affaldscontainerne

Vi har desværre konstateret, at ikke alle kan finde ud af, at smide deres affald i affaldscontaineren, men i stedet har smidt det ved siden af containerne, stillet det i opgangen. Vi vil gerne henstille til, at man smider sit affald i affaldscontaineren. Hvis den er fyldt, så brug den ved siden af eller lidt længere nede i gården. Affald på jorden samt overfyldte containere tiltrækker rotter og andre skadedyr, ligesom affald i opgangen lugter, fylder og er til gene for de øvrige beboere.

Du skal ikke længere åbne for reklamefolk

Som vi allerede har annonceret på hjemmesiden, så har vi fået installeret BEKEY i alle opgangene. Systemet er til brug for reklameomdelerne, som får adgang til opgangene via systemet. BEKEY skulle gerne være med til at sikre, at der ikke kommer ubudne gæster ind i opgangene. Vi skal derfor henstille til, at der ikke åbnes for opgangsdøren, hvis man ikke venter gæster eller andet.

Vask af cykel

I gården ved Frankrigshusene 2 - 22 er der opsat et stativ på væggen (Frankrigshusene 2), der kan benytte til at ophænge en cykel, således at det er lettere at vaske den eller udføres reparationer. Vi har opsat det som et forsøg, såfremt det bliver brugt, vil vi overveje at opsætte et par ekstra på foreningens bygninger.

God jul

Julen nærmer sig hastigt og vi vil gerne benytte chancen til at ønske jer alle en rigtig god jul og naturligvis også et godt nytår. I juletiden er der ofte mange, der er bortrejst, så vi vil samtidig opfordre til at holde lidt ekstra øje med lejlighederne i opgangen og foreningens arealer generelt. Viceværten (Leo) er på ferie fra den 22. december til 2. januar, i perioden er der sørget for afløsning, dog i et begrænset omfang.

GOD JUL OG GODT NYTÅR fra bestyrelsen

Nyt fra bestyrelsen – November 2014

Julearrangement den 7. december 2014

I august afholdte vi et fællesarrangement for foreningens beboere. Vi i bestyrelsen synes det var rigtig hyggeligt og på baggrund af de tilbagemeldingen vi har fået, er vi blevet enige om at forsøge at afholde flere af sådanne arrangementer. Vi vil derfor  gerne invitere alle beboere til æbleskiver og gløgg, søndag, den 7. december fra kl. 14-16. Vi starter kl. 14 med at tænde juletræet i den store gård, hvorefter vi går ned i bestyrelseslokalet og spiser æbleskiver og drikker et glas gløgg.

TV priser

Pr 1. januar 2015 har YouSee oplyst at priserne på TV-pakkerne stiger. Følgende priser vil være gældende:

Grundpakken: 120,08 kr/md.
Mellempakken: 316,57 kr/md.
Fuldpakken: 416,13 kr/md

Desuden sker der ændringer i kanalsammensætningen. Dette kan du læse mere om på YouSee’s hjemmeside.

Lukning af vinduer i opgangen

Det kolde vejr er over os. Vi skal opfordre til, at alle vinduer i opgangene holdes lukket, ligesom vinduerne på lofterne skal holdes lukket af hensyn til vand/sne.

Udskiftning af vinduer

Runden med udskiftning af vinduer er godt i gang. Vi kan se, at der er rigtig mange, som har fået udskiftet de gamle vinduer, ligesom en del af dem, som ikke har ønsket at skifte, har fået dem malet. Vi minder om, at såfremt man ikke ønsker at skifte vinduerne, skal man sørge for at få dem malet i den korrekte farve, så de ser pæne ud.

Udskiftning af stigstrenge

Dette års udskiftning af stigstrenge er ligeledes godt i gang. Vi har udskiftet de første 3 hold, og vi vil gerne rose beboerne i de tre opgange, for at få afleveret nøgler/sørge for adgang i de varslede tidsrum. Har du spørgsmål til det udskiftede, eller mener du, der mangler noget, så send os endelig en mail, så vi kan få det udbedret.

Mere cykelparkering i den “lille” gård

Der er i den lille gård blevet opsat flere cykelstativer langs husmuren. Vi henstiller til, at man benytter cykelstativerne til parkering af sin cykel i gården, alternativt parkerer i cykelkældrene. Det er IKKE tilladt at parkere/låse sin cykel op af gitrene til kælderskakterne.

Lukket for det varme vand d. 4. november

Tirsdag den 4. november 2014 fra 10-14, vil der være lukket for såvel varmen som det varme vand for FH 2-22 og FG 29-31.

Lukningen skyldes, at der skal skiftes en ventil på et af rørene i varmecentralen i forbindelse med service på en af cirkulationspumperne. Denne udskiftning sikrer os en bedre cirkulation af varmen, og eftersom det virkelig begynder at blive koldt nu, har vi valgt at rykke på at få dette arbejde udført hurtigst muligt.

Vi har planlagt lukningen i det tidsrum vi vurderer påvirker færrest, og håber selvfølgelig på jeres forståelse.

Rigtig god weekend fra Bestyrelsen